Прочитавши статтю, ви дізнаєтесь:
- З чого розпочати процес створення власного бренду косметики?
- Як знайти виробника?
- Як розрахувати вартість готового продукту, щоб він приносив прибуток?
- Як запустити у продаж власну лінію косметики?
Популярність б’юті-індустрії зростає з кожним днем. Вже мало кого дивує новина, що популярні співачки, актриси чи відомі блогери випускають власну лінію декоративної чи доглядової косметики. І кожен продукт представляється як щось унікальне, таке, що вирішить запити покупчинь.
І ось, надихнувшись цим, ви вирішуєте запустити свою лінію косметики. На перший погляд це здається не так уже й складно: гарна упаковка, висока якість, трохи реклами – і продукт буде нарозхват.
Однак у цій сфері є кілька підводних каменів і труднощів, про які знають далеко не всі підприємці-початківці. Що ж, давайте докладніше розберемося, як створити свою лінію косметики: від розробки ідеї та бізнес-плану до реалізації продукції на ринку.
Отже, як створити свою лінію косметики і випустити її на ринок?
Ви розробили продукт, вигадали стильну упаковку і навіть отримали перші товари, готові до продажу, на руки. Що робити далі? Можна відразу звертатися до рітейлерів: приносити свою косметику в різні торгові точки і домовлятися про те, що вона буде представлена на їхніх полицях.
А можна зробити більш комплексно:
- Проведіть аналіз лідерів думок, на яких підписана ваша цільова аудиторія, та домовтеся про рекламу своєї косметики.
- Вивчайте не лише інстаграм-блогерів, а й канали на YouTube, модні журнали, інтернет-видання.
- Розробіть таргетингову рекламу та створіть обліковий запис вашого бренду в соціальних мережах.
- Розмістіть товари на маркетплейсах.
Порада. Не співпрацюйте відразу з найбільшими блогерами – вартість їхніх послуг може бути не по кишені молодому бренду. Адже з аудиторією до 30000 підписників блогери можуть працювати за бартером або за меншу суму. Головне – провести аналіз активності підписників та ефективності сторінки. Вигода такої співпраці може бути навіть більшою, ніж із мільйонниками.
Створення ідеї та концепції: як відкрити свій бренд косметики та обійти конкурентів
Перед тим як запустити свій бренд косметики, необхідно розібратися з концепцією вашого бізнесу. Але навіть це не початковий етап роботи. Насамперед потрібно розібратися, чи не є рішення створення особистої лінії косметики спонтанним? Якщо воно було прийнято похапцем, є ризик того, що ви перегорите справою зовсім скоро. І добре, якщо це станеться до того, як ви вкладете сили та гроші у розробку ідеї.
Тож не поспішайте діяти в перший день після зародження думки про створення особистого бренду. Дайте їй час настоятися, продумайте план настільки, наскільки це можливо, щоб уникнути вигорання та приготуватися, що попереду на вас чекає не спринт, а марафон.
Час іде, а бажання створити бренд косметики залишається незмінним? Що ж, настав час розробляти унікальну ідею та концепцію. Вона має бути такою, щоб покупці повірили, що їм потрібний саме ваш продукт. Більше того, ідея – це те, що ви нестимете всім: дизайнерам логотипу, технологам, маркетологам тощо.
Що входить у концепцію бренду? Зазвичай це:
- перелік потреб, які закриватиме продукт;
- цільова аудиторія косметики;
- з’ясування причин, чому покупцям варто вибрати саме продукт;
- розробка унікального логотипу, назви та дизайну продукції;
- історія бренду, якою ви ділитиметеся з покупцями.
Причому важлива не лише історія самого косметичного бренду, а й ваша власна. Чому б не розповісти покупцям, як ви дійшли ідеї створення косметики? Людям хочеться знати, хто стоїть за брендом і чому варто купувати саме у цієї людини. Це може бути добра сімейна історія.
Наприклад, про те, як ваша мама використовувала звичайні продукти для догляду за своєю шкірою, і тепер ви додали їх як компоненти своєї косметики на згадку про неї. Можете запропонувати не ліричний, а мотивуючий приклад того, як ви почали з нуля, бажаючи випустити ринок саме той продукт, який шукає сучасна жінка.
Дизайн упаковки косметичної продукції: як його вигадати
Як зробити свій бренд косметики унікальним і відомим? Крім спільної ідеї, важливо продумати стильну та оригінальну упаковку продукту. Не секрет, що в першу чергу людей приваблює саме «одяг», упаковка косметики. Тут важливо все: форма випуску, палітра кольорів, шрифти.
Правильно розроблена упаковка, безперечно, матиме конкурентну перевагу. Тому не полінуйтеся вивчити тренди. Сьогодні це:
- Лаконічний та мінімалістичний дизайн: усе частіше зустрічаються чорно-білі упаковки або коробочки та флакончики, в яких присутній максимум один яскравий відтінок, а не строката веселка. Також упаковка косметики для догляду за шкірою сьогодні все частіше виконується в так званому медичному стилі, тобто нагадує аптечну продукцію.
- Еко-тренди. Якщо хочете йти в ногу з часом, використовуйте біорозкладні матеріали для пакування косметики.
Додатковими перевагами можуть стати:
- напівпрозора упаковка, щоб покупці могли бачити, як виглядає продукція;
- адреса сайту або qr-code, перейшовши за яким, можна дізнатися докладнішу інформацію про продукт.
Порада. Не хвилюйтеся про те, що, створивши упаковку на початковому етапі, ви не зможете її вдосконалити надалі. Залишіть собі можливість у міру розвитку лінії косметики доопрацьовувати її флакон та дизайн коробочки.
Як назвати свій бренд косметики?
Іноді назва бренду виникає ще до того, як зародилася загальна ідея та концепція. А буває так, що ви підготували вже весь перелік продуктів і навіть знайшли технологів виробників, проте все ще не розумієте, як називатиметься ваше дітище.
Критеріїв до вибору назви бренду є кілька. Вона має бути:
- лаконічною і такою, що привертає увагу;
- унікальною – важливо перевірити та переконатися, що ви обрали ту назву, яка ще не використана іншими брендами;
- такою, яку легко вимовляти, щоб людям не складно було озвучувати назву, бажаючи поділитись рекомендаціями зі своїми друзями та близькими;
- такою, що стосується загальної ідеї та концепції бренду.
Ви можете використовувати слова з української та інших мов, робити транслітерацію або авторський переклад. Звичайно, створювати бренд з назвою, написаною, наприклад, китайськими чи японськими ієрогліфами не найвдаліше рішення – мало хто зможе їх прочитати. А ось кирилицю чи латинку можна використовувати спокійно.
Аналіз ринку та ЦА: як створити свою лінію косметики з нуля
Сьогодні у Києві можна придбати косметику, розроблену локальними та часто навіть маловідомими брендами. При цьому далеко не вся продукція виходить на широкий ринок. Чому так відбувається? Вся справа у відсутності правильного та коректного аналізу косметичної промисловості.
Для проведення аналізу потрібно вивчити ретельно своїх конкурентів. Так-так, ми не помилилися – саме конкуруючі бренди можуть бути тією основою, яка стане поштовхом і натхненням чи навпаки – дасть розуміння, як не треба робити.
Насамперед визначтеся із сегментом своєї продукції. Для цього необхідно вивчити попит на конкретний продукт, рівень конкуренції, тренди та актуальність продукції. Наприклад, сьогодні все частіше популярністю користуються засоби, які дозволяють проводити послуги салонного рівня вдома.
Якщо ви хочете випустити продукцію для ламінування вій, ви заощадите жінкам час на похід до салону краси. Тепер ваші покупці зможуть провести процедуру, результатом якої стануть густі блискучі вії, у себе вдома. Виходячи з аналізу ринку, стає зрозуміло, що такий продукт є актуальним і необхідним. А отже, він швидко завоює любов покупців.
У пошуках виробника косметики: критерії вибору
Ви можете робити косметику вдома самостійно. Однак для цього потрібно зібрати стільки документів та ліцензій, що весь процес може тривати кілька місяців, а то й років. А випускати продукцію без відповідних дозволів та паперів незаконно.
Отже, якщо ви хочете бути впевненим у безпеці та ефективності своєї лінії косметики, а також розробити її за максимально правильним рецептом, краще знайти досвідчених технологів, які зможуть досягти потрібного результату. Причому пошук лабораторії з виробництва також завдання не з простих, важливо враховувати:
- Досвід та кваліфікацію технологів. Бажано, щоб вони мали досвід співпраці з косметичними брендами. І чим вони відоміші, тим краще.
- Правильно підібрані інгредієнти. Лабораторія має працювати з перевіреними компонентами як натурального, так і штучного походження. Так, на 100% натуральна косметика здається найбезпечнішою та найкращою. Однак тут важливо дотримуватись балансу натурального та синтетичного. Хоча б тому, що саме штучні компоненти збільшують ефективність та продовжують термін експлуатації продукту. Звичайно, ароматизатори та барвники краще повністю виключити. Однак деякі синтетичні компоненти приносять значну користь.
- Вміння розробляти формули для косметичних продуктів. Технологи повинні бути такими, щоб ви їм сказали свої ідеї, вимоги та цілі, а вони створили оптимальний склад косметики, виходячи з цих критеріїв.
- Логістичні завдання. Було б непогано, щоб лабораторія виробництва вашої лінії косметики знаходилась недалеко. Не обов’язково в Україні, але при цьому за умови налагодження каналів постачання. По-перше, завдяки цьому ви зможете будь-якої миті відвідати завод і перевірити, як виготовляються засоби. По-друге, їхня доставка буде проводитися набагато швидше та дешевше.
- Наявність всіх необхідних ліцензій та сертифікатів. Це, мабуть, найголовніше правило вибору виробника. У заводу та технологів має бути дозвіл на виробництво косметичних продуктів потрібного вам класу та категорії.
Мас-маркет, медіум-клас чи люкс – формування вартості продукту
Одне з найголовніших питань, яке хвилює багатьох: скільки коштує відкрити свій бренд косметики? Принцип ціноутворення має бути зрозумілим та заздалегідь продуманим.
Собівартість продукції розраховується, виходячи з таких пунктів витрат:
- сировина;
- робота технологів та лабораторії;
- маркетингова стратегія;
- вартість упаковки;
- дизайн та розробка логотипу;
- додаткові елементи: інструкції, листівки у подарунок, стрічки для пакування, фольгування тощо.
Додайте до собівартості і той прибуток, який ви хочете отримати. Для цього помножте одержане число на 3. Чому так? По-перше, ви можете прорахувати далеко не всі витрати, деякі з них настільки не очевидні і при цьому значні.
По-друге, чим більше ви заробите на своєму продукті, тим більше ви зможете вкладати коштів у його подальший розвиток.
Топ-3 методи, як створити свій бренд косметики
Є кілька шляхів розвитку бізнесу. Вибір того чи іншого залежить від вашого стартового капіталу, цілей, які ви маєте, виду продукту, який плануєте випускати на ринок. Якщо говорити про доглядову та декоративну косметику, розробка та створення власного бренду можуть йти трьому основними шляхами.
Метод №1. На все готове
Деякі лабораторії випускають базові засоби-напівфабрикати. Як правило, тут немає складних унікальних технологій, проте з основним запитом така продукція може впоратись.
Ви отримуєте ноунейм-упаковку, на яку згодом можна наклеїти логотип та назву вашого бренду. Тобто по суті ви станете не розробником, а реалізатором товару під своїм ім’ям.
Такий розвиток бренду має плюси та мінуси. Серед переваг:
- максимально швидкий процес: від розробки ідеї та концепції до реалізації товару на ринку;
- великий вибір косметичних засобів – ви можете купувати косметику напівфабрикат різних категорій: помади, шампуні, креми, маски тощо;
- якщо купуєте у перевірених лабораторій, можете сміливо вказувати на упаковці, що продукція розроблена на найбільшому заводі Європи чи США, що підвищує лояльність покупців.
Мінусів теж вистачає:
- пошук лабораторії може затягнутися на невизначений термін, особливо якщо ви шукаєте закордонних постачальників з Італії, Франції і т.і.;
- ризик того, що на ринку трапиться абсолютний двійник вашого товару вище, ніж якби ви розробляли унікальну формулу.
Метод №2. Концепція невеликих змін
Можна трохи схитрувати та співпрацювати з обраною лабораторією. Так, наприклад, якщо завод має стандартизовану формулу декоративної або доглядової косметики, відпрацьовану роками і доведену до ідеального стану, ви можете взяти її за основу і доповнити незначними змінами, які зроблять продукт унікальним.
Головне переконатися, що лабораторія здатна внести ці зміни до виробництва конкретного продукту.
Як можна зробити товар унікальним? Наприклад, додаванням до матової помади перламутрового ефекту або невеликої кількості ефірної олії у крем.
Будьте обережними – основний склад все одно буде прописаний за формулою лабораторії. А значить – серед конкурентів може бути майже аналогічна упаковка, що збентежить покупців.
Метод №3. Унікальний авторський підхід
Третій підхід найбільш складний та ризикований. Однак, якщо ви хочете розробити справді унікальну лінійку власної косметики, такий варіант буде найкращим.
Тактика створення косметики з нуля передбачає самостійний пошук та закупівлю сировини, необхідної для виробництва. А отже, вам доведеться витратити час, нерви та гроші на пошук справді якісних та безпечних інгредієнтів.
Формулу можна розробляти у співпраці з технологами, а потім вже купувати сировину у різних виробників.
Перевага такого підходу очевидна: ви отримуєте насправді унікальний продукт саме з такими характеристиками, які ви хочете від нього побачити. І ні в кого іншого не буде схожої формули.
Покупці також оцінять такий складний метод розробки засобів, оскільки будуть впевнені, що вони створювалися з урахуванням індивідуального підходу, а не як у всіх.
Головне переконатися, що всі компоненти поєднуються між собою та представлені у правильних пропорціях. Після цього вже шукайте постачальників сировини, які мають на руках усі необхідні сертифікати.
Ринок косметичної продукції зростає з кожним роком. Крім популярної європейської, американської, корейської чи японської косметики сьогодні все частіше з’являються локальні авторські бренди, які становлять гідну конкуренцію і анітрохи не поступаються якістю та ефективністю.
Отже, якщо створення помади, крему чи скрабу було вашою мрією, не варто її відкладати. Розібравшись скільки коштує створити свій бренд і з чого почати розробку лінії косметики, ви зможете зробити так, що вже перші продажі вас порадують. Головне – не зупиняйтеся на досягнутому, продовжуйте удосконалювати свій бренд, проводячи роботу над помилками, там, де це потрібно.