Заснування будь-якого бізнесу починається з ідеї, лампочки, яка спалахує в голові його творця і висвітлює шлях. Новий салон краси відкривається найчастіше тоді, коли його засновник розуміє, що клієнти потребують певної категорії послуг, і знає, як задовольнити їхні потреби та зробити найкращу пропозицію на ринку.
І найважливіший етап полягає в тому, щоб перевести ідею у працюючу бізнес-модель. Для цього потрібно скласти конкретний план, вивчити конкурентів та розробити унікальну стратегію розвитку бізнесу. Без поняття бізнес-моделі не вдається продумати майбутні доходи та витрати компанії, спланувати всі необхідні ресурси для відкриття салону, включно з фінансовими, технологічними чи людськими.
Створення бізнес-моделі – важливий етап заснування салону краси
Перш ніж відкривати власний салон краси, необхідно відповісти на кілька важливих питань:
- Хто ми і що ми пропонуємо?
- Для кого відкривається бізнес?
- Чому клієнти підуть саме до нас?
Мало бути просто хорошим салоном краси або навіть найкращою косметичною студією у місті. Потрібно чимось виділятися та бути унікальним, щоб залучити клієнтську базу. А для цього потрібно проаналізувати цільову аудиторію, виявити потреби клієнтів та способи, якими вони зазвичай їх задовольняють.
Ви повинні розуміти, яким чином можна закрити потреби відвідувачів у салонах максимально безпечно, ефективно та швидко. На жаль, на ці аспекти, як і на рекламу салону, звертають увагу далеко не всі фундатори бізнесу. Адже не знаючи, в чому полягає індивідуальність вашого закладу, складно переконати відвідувачів у тому, що вони мають прийти до вас.
Як створити бізнес-модель для салону краси?
Головний нюанс, якому необхідно приділити увагу під час створення бізнес-моделі – вивчення чіткої проблеми та потреби відвідувачів салону. Знайдіть усі дискомфортні нюанси, які відчуває клієнт при задоволенні потреби у закладах ваших конкурентів чи самостійно. Це може бути довгий час очікування, висока вартість послуг, болючість і дискомфорт під час процедури і т.і. Попрацювавши над цими проблемами та виправивши їх, ви зможете створити найкращу пропозицію на ринку.
Головне – реалізовувати потреби великої кількості клієнтів. Тобто шукати проблеми, з якими стикаються багато людей. Це дозволить забезпечити гарантоване завантаження майстрів та протриматися на плаву до утворення лояльної клієнтської бази.
Визначили цільову аудиторію та її потребу? Обов’язково вивчіть конкурентів, щоб зробити найвигіднішу пропозицію. При цьому вигода має бути не лише фінансовою. Ви можете наголосити на тому, щоб процедура у вашому салоні проходить швидше, дає кращий результат, абсолютно комфортна на кожному етапі. Тобто знайти те, заради чого люди підуть саме до вас.
На що важливо звертати увагу, показуючи свої переваги?
У б’юті-сфері це зазвичай:
- використання розкручених брендів доглядової та косметичної продукції;
- вигідне розташування;
- широкий спектр послуг;
- сформована команда майстрів тощо.
Ще один важливий елемент будь-якої бізнес-моделі – відповідь на запитання: «як на товарах та послугах зароблятимуться гроші?». Це допомагає сформувати правильну цінову політику, уникнувши надто високих або навпаки занижених цін. Важливо заздалегідь продумати, що клієнти будуть отримувати за оплату, а що безкоштовно. У деяких салонах може бути безкоштовна перша консультація, чашка кави або додаткова процедура (наприклад, легке укладання після стрижки).