Оптимізація витрат – це пошук максимально ефективного способу управління фінансовими активами компанії. Оскільки жоден бізнес не існує без витрат, їх важливо контролювати та постійно аналізувати. Помилки, допущені під час оптимізації витрат, – це не лише втрата прибутку. Неправильний аналіз ситуації може ще й негативно вплинути на імідж бренду та призвести до втрати клієнтів. Ми зібрали топ аспектів бізнесу, на яких не можна заощаджувати, плануючи витрати салону краси.
Не економте на співробітниках
Будь-яка компанія – це насамперед люди, які там працюють. Особливо це стосується салонів краси. Відвідувачам важливо спостерігати позитивну атмосферу, що панує на робочому просторі. Тож надмірне скорочення штату та урізання зарплат співробітникам – неправильно обрана стратегія. Чому? Все просто:
- співробітники, яких не звільнили, але яким урізали зарплату, втрачають мотивацію до роботи, часто підшукують нові варіанти заробітку та переходять до інших салонів;
- через постійно напружену атмосферу настрій у колективі може падати, як і продуктивність майстрів.
Повірте, співробітник, якого цінують і якому платять добре, заробить для салону набагато більше, ніж ви витратите на його зарплату та навчання.
Сюди ж ще й відносяться витрати на корпоративи та навчання майстрів. Цю статтю видатків обов’язково важливо залишити у списку. Корпоративи роблять колектив однією згуртованою командою (за умови правильного їхнього проведення). А постійне підвищення кваліфікації у вигляді проходження нових курсів, тренінгів та майстер-класів вигідне не лише майстрам, а й салону.
Маркетингова стратегія як основа просування бренду
Маркетологи – це люди, які вивчають усе про ваших потенційних клієнтів та готують стратегію ідеальної реклами продукту чи послуг, які ви пропонуєте.
Усі витрати, що вносяться на маркетинг, – це не втрата грошей салону, а скоріше інвестиція, яка згодом може принести в рази більше цільової аудиторії та отримати ще більший прибуток.
Але скажемо по секрету: на маркетингу можна трохи заощадити. Особливо це актуально для салонів, які одночасно використовують одразу кілька видів реклами. Спробуйте з’ясувати, які канали приносять найменшу кількість клієнтів. Для цього можна використовувати, наприклад, calltracking чи опитування клієнтів.
Так ви зможете відсіяти зайві рекламні канали та залишити лише ті, які дійсно працюють.
Продукція та послуги мають бути на висоті
У жодному разі не погіршуйте якість послуг та продуктів заради прибутку. Це шлях у нікуди, як свідчить практика багатьох компаній. Усім відомо, що негативні відгуки розносяться часом швидше за позитивні, і за статистикою один незадоволений клієнт розповідає про невдалий досвід відвідування салону приблизно 10 своїм знайомим. Тільки уявіть, які це втрати клієнтів. Краще просто прибрати деякі товари та послуги, якщо вони вимагають великих вкладень та не окупаються.
Є речі, на яких категорично не можна заощаджувати. Ми перерахували найважливіші аспекти, скорочення витрат на які може вплинути на репутацію вашого салону. Не варто нехтувати якістю послуг або своїми співробітниками, налагоджена робота салону – запорука його розвитку та успішності.