Стрижка вважається однією з найбюджетніших послуг у салонах краси. Все тому, що на її виконання не потрібно багато витратних матеріалів, косметичних засобів та інструментів. Однак це якщо ми говоримо про звичайну стрижку. Більшість б’юті-студій пропонують ще й супутні послуги: укладання волосся, миття голови, зачіску. Звичайно, від цього цінник зростатиме – адже у майстра з’являються додаткові витрати часу та коштів.
Як розрахувати собівартість стрижки та її остаточний прайс, щоб він не вийшов надто дешевим і навпаки – надто дорогим у порівнянні з іншими процедурами салону краси? Які приховані та очевидні витрати варто брати до уваги? Давайте детальніше розбиратись.
Як формується собівартість стрижки?
Стрижка волосся – одна з найпопулярніших послуг у салонах краси. Якщо манікюр або ламінування брів роблять не всі, то вкорочування кінчиків або зняття довжини волосся проводиться з регулярністю щонайменше раз на півроку. А то й частіше. Не дивно, що в більшості б’юті-студій є перукар – фахівець, який творить магію з волоссям і дозволяє повністю змінити образ за допомогою стрижки, укладання, красивої зачіски, дредів тощо.
Коли ми говоримо про собівартість стрижки, йдеться безпосередньо про процедуру у чистому вигляді, без додаткових допоміжних послуг. Тільки робота з ножицями. У такому разі оплачується час роботи майстра + додаткові витрати.
Якщо ж разом із стрижкою клієнт робить укладання, масаж голови, миття голови, то вартість процедури залежатиме від кількох факторів:
- Час роботи майстра та його кваліфікація;
- Витратні матеріали та одноразові інструменти.
Розрахунок собівартості стрижки: оцінюємо матеріали, косметику для волосся та інструменти
Щоб відстежувати всі статті витрат, краще розраховувати матеріали для стрижки не в паперовому блокноті, а таблицях Excel. Бажано в їх онлайн-версії з доступом до всіх співробітників. Як визначити собівартість стрижки, виходячи з того, що використовує перукар для процедури? Насамперед складіть список всього, що йде у витрату. Ми візьмемо за приклад стрижку з миттям голови та легким укладанням волосся:
- шампунь;
- бальзам;
- разовий паперовий рушник для волосся;
- паперова серветка на умивальник;
- спрей для легкого розчісування волосся;
- термозахист;
- укладальні засоби;
- рукавички та маска для майстра.
Як порахувати, скільки грошей йде на одного клієнта? Для цього використовується проста формула:
Вартість витратних матеріалів/кількість в упаковці*витрата для одного відвідувача салону краси.
Давайте прорахуємо всі перелічені вище товари. За основу візьмемо кошти середнього цінового сегмента:
Товар | Вартість товару, грн | Кількість товару в упаковці | Витрата на 1-го клієнта | Ціна матеріалів на 1-го клієнта, грн |
Шампунь | 750 | 1 л | 20 мл | 15 |
Бальзам | 500 | 0,5 л | 10 мл | 10 |
Одноразовий рушник для волосся | 350 | 100 шт. | 1 шт. | 3,5 |
Паперова серветка на умивальник | 300 | 200 шт. | 1 шт. | 1,5 |
Спрей для легкого розчісування волосся | 450 | 100 мл | 0,5 мл | 2,25 |
Захисна маска | 100 | 100 шт. | 1 шт. | 1 |
Разові рукавички | 150 | 100 пар (200 шт.) | 2 шт. (1 пара) | 1,5 |
Якщо скласти всі отримані результати, на одного клієнта майстер витрачає засобів та витратних матеріалів вартістю 34,75 грн.
Як знизити витрати на матеріали та інструменти
Якщо ви зрозуміли, що витрати на косметичні засоби, матеріали та інструменти, які використовують майстри під час стрижки та укладання волосся, досить високі, подумайте, як їх знизити. Просто опустивши ціну, зберігши при цьому всі найменування, ви, можливо, і залучите клієнтів. Проте вже незабаром салон помітить, що прибуток так і не зріс. Все просто – на більшу кількість клієнтів майстри використовують більше засобів та витратних матеріалів, що не дозволяє вийти у плюс.
Часто салони вибирають іншу тактику та закуповують дешевші аналоги, які дозволяють знизити вартість стрижки. Але й тут є нюанси:
- Потрібно шукати аналоги, дія яких була б ідентичною вже наявним засобам.
- Часто клієнти йдуть у салон навіть через використання майстрами косметики конкретного бренду.
Тобто, помінявши продукцію, ви все ж таки можете втратити частину відвідувачів.
Що ж робити, щоб витрати на матеріали та косметичні засоби скоротилися? Раціоналізувати підхід. Ведіть облік закупівлі та витрат всього: від лаків та шампунів до масок для волосся, мусів, декоративних елементів (канекалонів, накладного волосся, термозахисту тощо). Найкраще це робити, використовуючи спеціальні CRM програми для салонів краси, які мають окрему опцію контролю:
- наявності інструментів та матеріалів;
- дати їх закупівлі;
- вартості продукції;
- час приблизної її витрати тощо.
Integica – комплексний підхід до звітування витрат у салоні краси. Розуміючи, скільки матеріалів та інструментів майстри витрачають у квартал або місяць, за якою вартістю ви їх купуєте і як часто звертаєтеся до постачальників, ви зможете оптимізувати цю статтю витрат, зберігши при цьому якість робочого інструментарію перукаря.
Як правильно розрахувати годину роботи перукаря у салоні краси?
Найчастіше вартість стрижки залежатиме від кваліфікації майстра. Оскільки головний ресурс, що витрачається фахівцем, – це час. Робота досвідченого майстра, який може проводити складніші стрижки так, щоб клієнти залишалися в захваті від процедури, коштуватиме дорожче. У той час, як новачки, які тільки відточують свої навички, зазвичай беруть із клієнтів меншу суму.
У перукаря середнього рівня зарплата становить близько 750 доларів на місяць. Якщо він працює 3 дні через 3, тобто 15 днів на місяць. Одна година роботи такого майстра буде коштувати:
750 / (12 * 15) = 4,16 доларів.
З розрахунку на те, що стрижка триває 1,5 години, вартість роботи майстра з одним клієнтом:
4,16 * 1,5 = 6,24 долара.
Приховані витрати при розрахунку стрижки 2022
Стрижка – це не тільки витратні матеріали, але і багаторазові інструменти, які можуть пошкоджуватися, загубитися на робочому місці тощо:
- ножиці;
- електроприлади для стрижки та укладання: фен, плойка, машинка для стрижки тощо;
- гребінці та браші.
Трапляється це, як правило, несподівано. Однак ви можете попередити непередбачені витрати – регулярно оглядайте інструментарій перукарів, продумайте регулярність, з якою проходитиме його заміна навіть без факту пошкодження.
Які ще бувають приховані витрати у перукарні? Наприклад:
- Оренда приміщення. Сюди ж віднесемо, оплату інтернету, електрики, води, опалення, вивезення сміття.
- Клінінг. Майстри збирають стрижене волосся після процедури, однак це швидке прибирання. Для збереження гігієни на робочому місці варто подумати про клінінг на постійній основі. Це ж стосується й прибирання санвузлів.
- Прикрашання салону перед святами. Новорічна ілюмінація та ялинка, квіткове оформлення навесні, декор до Хелловіну, все це – окремі витрати. І часто чималі.
- Кава, чай, десерти, келих ігристого вина у день народження – салони люблять радувати клієнтів безкоштовними частуваннями. Їхню вартість також слід внести до списку.
Виходячи з цих пунктів, розрахунок витрат за місяць виглядає так:
- оренда приміщення – 300 доларів;
- оплата комунальних послуг – 80 доларів;
- клінінг – 100 доларів;
- декор – 30 доларів;
- частування – до 100 доларів;
- непередбачена поломка інструментів чи проводки – 150 доларів.
Тепер прорахуємо, який обсяг додаткових витрат припадає на одного клієнта. Для цього потрібно підсумувати подані вище цифри та поділити результат на кількість годин роботи одного майстра (на місяць). Якщо зміна розрахована на роботу 3 дні через 3 дні, а салон відкритий 10 годин, у нас вийде:
760 доларів/150 годин = 5 доларів.
Тепер помножимо одержаний результат на середню тривалість стрижки. З миттям голови та укладанням це буде півтори години:
5 * 1,5 = 7,5 доларів.
Як знизити собівартість стрижки, не втративши якість процедури?
Ми вже говорили про те, що демпінгування цін без попереднього аналізу та обґрунтування такого рішення – дуже погана ідея для будь-якого салону краси. Ви швидше втратите гроші, ніж піднімете прибуток. Тим більше, що існує кілька прийомів і фішок, які дозволяють знизити вартість стрижки так, щоб клієнти помітили зміни, а салон відзначив збільшення прибутку:
- шукайте бюджетніших постачальників, можливо, налагоджуйте гуртову поставку;
- скоротіть штат співробітників, якщо це можливо;
- купуйте матеріали у великих обсягах – вони зазвичай коштують дешевше;
- по максимуму використовуйте багаторазові інструменти, наприклад, замість паперового рушника текстильний (щоправда, у такому разі будуть витрати на його прання).
Знаючи, як розрахувати вартість стрижки з урахуванням основних, додаткових та прихованих витрат, ви зможете аргументувати вартість процедури для клієнтів, а також зрозумієте, чи приносить послуга прибуток салону краси чи її цінник надто низький та не покриває витрати. Враховуйте не лише витрату матеріалів, а й категорію салону, кваліфікацію майстрів, площу б’юті-студії тощо. Такий підхід допоможе салону отримувати більше прибутку, а клієнтам залишатися задоволеними процедурою.