Розрахунок вартості послуг у салоні краси – це часто баланс між тим, щоб ціна не була надто високою та навпаки – надто низькою. Однак клієнтам часто складно догодити з прайсом, куди важливіше встановлювати ціни, орієнтуючись на собівартість матеріалів, розхідників та години роботи майстра манікюру.
Як розрахувати вартість манікюру? Ми підготували послідовну інструкцію з усіма основними формулами, а також зібрали для вас рекомендації щодо зниження собівартості процедури без погіршення її якості.
Що таке собівартість і чого вона залежить?
Собівартість манікюру, як і будь-якої іншої процедури в салоні краси – це сума всіх витрат, що спричиняються конкретною послугою. Якщо говорити дуже просто – це сума, яку ви витрачаєте на обслуговування одного клієнта салону краси. І далеко не завжди категорії витрат очевидні для власників салону. Виділяють:
- Постійні витрати. Вони не залежать від того, наскільки багато клієнтів відвідали салон за день або місяць. Вам у будь-якому випадку доведеться розплачуватися за: обслуговування обладнання, оренду площі салону, комунальні послуги. Також до постійних витрат належить зарплата тих працівників, які працюють на постійному окладі, а не на відсоток від продажу.
- Змінні витрати. Включають зарплату співробітників, які працюють під відсотки. Сюди ж можна віднести розхідники та матеріали – тобто ті витрати, об’єм яких залежатиме від кількості процедур та клієнтів у салоні краси.
Собівартість послуги є нічим іншим, як сумою змінних та постійних витрат. Отриманий результат демонструє, наскільки справедливим є ціноутворення у закладі: можливо, прайс-лист завищений або навпаки – знижений.
Навіщо рахувати собівартість манікюру?
Найманим працівникам-майстрам манікюру не обов’язково самостійно розраховувати собівартість процедури. Це завдання бухгалтера чи власника б’юті-студії. Однак, якщо ви стали підприємцем і самі надаєте салонні послуги, знання собівартості процедури дозволяє:
- Розрахувати майбутній прибуток та зрозуміти, наскільки ваш бізнес є рентабельним. Точне знання собівартості дозволяє передбачити розвиток салону, зрозуміти, у який бік він рухається.
- Уникнути демпінгу цін. Часто прайс на манікюр для фахівців-початківців формується так, що майстри працюють вдень і вночі, а прибутку не бачать. Розрахунок собівартості послуги допоможе зрозуміти, чи не працюєте ви в мінус. Якщо так – потрібно терміново піднімати вартість процедури, щоб отримати можливість і надалі розвиватися у цій сфері.
Щоб зберегти всі дані в одному місці і мати можливість повертатися до них іноді, краще записувати розрахунки не в блокноті, а в спеціальному сервісі. Програма для салону краси Integrica дозволяє також вносити в базу вартість послуг, відстежувати прибуток та витрати і видозмінювати прайс-лист у режимі реального часу.
CRM програма для запису клієнтів спрощує життя як власнику салону й адміністраторам, так і клієнтам закладу. Integrica поєднує зручний інтерфейс та розширений функціонал, дозволяючи контролювати прибутковість салону краси.
Як розрахувати собівартість матеріалів на 1 відвідувача?
Насамперед визначаємо, які розхідники та матеріали використовуються для однієї процедури. Якщо ми говоримо про манікюр, це:
- антисептик;
- захисні рукавички;
- дезінфекція поверхонь;
- крафт-пакети;
- одноразові пилки;
- база;
- серветки;
- праймер;
- знежирювання;
- колір;
- топове покриття гелем;
- зволожуюча олія для кутикули та нігтів.
Звичайно, це загальний список, який може бути доповнений матеріалами, які використовуються саме у вашому салоні.
Розрахунок собівартості послуги може проводитись:
- вручну із занесенням всіх даних у блокнот;
- у таблиці Excel;
- у програмі для бухгалтерів 1С.
Краще проводити розрахунок собівартості продукції формулами Excel. Просто зберігайте всі дані в таблиці, щоб отримати можливість повертатися до них, аналізувати та змінювати.
Витрати матеріалів на одного клієнта: таблиця
Як сформувати таблицю? Розбийте її на 5 колонок:
- у першій вкажіть найменування товару;
- у другу запишіть вартість;
- до третьої внесіть кількість товару в одній упаковці;
- у четвертій прорахуйте витрату матеріалу на одного відвідувача;
- у п’ятій будуть витрати салону на одну процедуру.
Керуйтеся цінами, які виставляють ваші постачальники. Якщо поки що не знайшли собі постачальників, перегляньте середню вартість матеріалів та розхідників в інтернеті.
Давайте наочно розглянемо, скільки матеріалів необхідно обслуговування одного клієнта.
Відштовхуючись від цього, можна буде зрозуміти, скільки салон витрачає на одну процедуру манікюру з використанням гель-лаку. Для цього використовується формула:
До речі, у таблиці Excel можна ввести цю формулу для одного товару, а потім легко застосовувати її для всіх інших, щоб швидше порахувати загальну вартість. Це помітно спрощує процес.
Вартість товару/кількість товару в упаковці* витрата на 1 клієнта
До речі, у таблиці Excel можна ввести цю формулу для одного товару, а потім легко застосовувати її для всіх інших, щоб швидше порахувати загальну вартість. Це помітно спрощує процес.
№ | Найменування | Ціна, грн | Кількість товару в упаковці | Витрата на 1 клієнта | Вартість матеріалу на 1 клієнта |
1. | Рукавички | 200 | 100 | 2 | 4 |
2. | Антисептик | 150 | 150 | 15 | 15 |
3. | Розчин для дезинфекції | 170 | 500 | 10 | 11 |
4. | Крафт-пакет | 300 | 100 | 1 | 3 |
5. | Одноразова пилка | 200 | 100 | 1 | 2 |
6. | Серветки | 80 | 100 | 4 | 3,2 |
7. | Праймер | 90 | 15 | 0,18 | 1,08 |
8. | База | 60 | 7 | 0,17 | 1,45 |
9. | Знежирювач | 100 | 150 | 3 | 2 |
10. | Колір | 180 | 9 | 0,26 | 7,8 |
11. | Топ | 150 | 7 | 0,15 | 3,2 |
12. | Масло для кутикули | 100 | 10 | 0,15 | 1,5 |
Підсумуйте результати останньої колонки, щоб зрозуміти, скільки коштують всі матеріали та розхідники на одну процедуру покриття нігтів гель-лаком (близько 55 грн).
Як розрахувати годину роботи майстра манікюру?
Розрахунок вартості однієї години роботи спеціаліста залежатиме від:
- категорії салону краси;
- кваліфікації майстра;
- рівня зарплати у регіоні тощо.
Цей показник є важливим для розрахунку загальної собівартості послуг, оскільки оплата роботи спеціаліста належить до категорії постійних витрат. Наприклад, візьмемо очікувану зарплату $700. Припустимо, що майстер працює позмінно 2 через 2 дні. Тобто за місяць у нього виходить 15 робочих змін. Розрахунок вартості однієї години роботи в такому випадку буде проводитись за формулою:
Якщо припустити, що процедура покриття нігтів гель-лаком триває 1,5 години, вартість роботи майстра по відношенню до одного завершеного манікюру – $5,8.
Звичайно, всі ці числа можуть відрізнятися – зарплата може бути вищою (ми взяли оплату послуг швидше для новачка, ніж для досвідченого фахівця), кількість робочих годин на день – менша, а кількість змін – більша.
700 доларів / (12 * 15) = 3,9 долара.
Якщо припустити, що процедура покриття нігтів гель-лаком триває 1,5 години, вартість роботи майстра по відношенню до одного завершеного манікюру – $5,8.
Звичайно, всі ці числа можуть відрізнятися – зарплата може бути вищою (ми взяли оплату послуг швидше для новачка, ніж для досвідченого фахівця), кількість робочих годин на день – менша, а кількість змін – більша.
Розрахунок додаткових витрат
Щоб розрахувати собівартість манікюру, важливо також вказати додаткові витрати, які можуть за своїм розміром не поступатися основним. При цьому часто вони залишаються непоміченими, оскільки не належать безпосередньо до виконання процедури. Додаткові витрати впливають на прайс і найчастіше до них належать:
- кава, чай та частування, які пропонують клієнтам: 35-40 $;
- прибирання простору з хімчисткою, миття вікон: $30;
- оренда площі: 250-300 $;
- комунальні послуги: $50;
- тематичний декор приміщення (до Нового року, Хелловіну, початку весни) – в середньому на місяць близько 15 $.
Тепер усі ці витрати необхідно підсумовувати, а потім поділити на кількість робочих годин у салоні. У разі роботи 2 через 2 дні по 12 годин за зміну ми отримали 180 робочих годин на місяць:
435 $ / 180 = 2,4 $.
Якщо тривалість однієї процедури покриття нігтів гель-лаком становить 1,5 години:
2,4 $ * 1,5 = 3,6 $.
Так ми отримали суму додаткових витрат з розрахунку одного клієнта.
Ефективні методи зниження собівартості манікюру
Після того, як ви розрахуєте собівартість манікюру, важливо розуміти, як оцінювати результат і що робити, якщо отримана сума здається вам занадто високою. У жодному разі не демпінгуйте і не скидайте ціни просто так – можна продумати все набагато ефективніше:
- Підбирайте вигідніших партнерів у будь-якій сфері: від інвесторів до постачальників матеріалів та розхідників. Спробуйте знайти товари потрібного бренду дешевшими або на більш лояльних умовах.
- Скоротіть штат працівників. Можливо, у вас дуже багато працівників. Якщо можна перерозподілити обов’язки і тим самим прибрати деякі робочі місця, вам вдасться помітно вплинути на зменшення собівартості послуги.
- Підвищення кваліфікації спеціалістів. Чим досвідченішими і престижнішими будуть майстри, тим більшим може бути прайс для клієнтів.
- Використовуйте багаторазові інструменти там, де це можливо. Це можуть бути: пилка, кусачки, таблиця довжини нігтів, ножиці тощо.
Визначення собівартості манікюру дозволяє оцінити рентабельність процедури та зрозуміти, наскільки логічним є ціноутворення. А це в свою чергу вплине на загальну прибутковість та окупність б’юті-студії.