Правила доброго тону. Етика спілкування з клієнтами у бьюті-індустрії

0
Поширити

Усі адміністратори та майстри знають, що під час зустрічі з клієнтом потрібно з перших секунд виявити ввічливість. Тільки ось під цими словами кожна людина має свої асоціації. Хтось трактує ввічливість як посмішку під час зустрічі, хтось – як заклик перейти на «ти» і поводитися з клієнтом, як зі старим другом. Саме тому кожному власнику салону необхідно розробити чітку та зрозумілу стратегію, як правильно спілкуватися з клієнтами.

Чому важливо правильно побудувати спілкування з клієнтами

Будь-яка послуга, яку пропонує салон краси, супроводжується спілкуванням відвідувачів з адміністратором та майстрами. Чому б не зробити так, щоб це спілкування було позитивним для обох сторін і в перспективі принесло велику вигоду самому закладу?

Неконтрольована та не регламентована розмова може завести не туди і навіть призвести до конфліктної ситуації. Або навпаки – надто довірливі стосунки між відвідувачами та співробітниками салону призведуть до того, що клієнт буде лояльним не до самого закладу, а до конкретного майстра чи адміністратора. Так поєднуються робочі та особисті відносини, що є неприпустимим.

Тож ані надмірно холодний діалог, ані максимальна дружелюбність не є відповідями на запитання: «як спілкуватися з клієнтом?». Тут потрібна золота середина та чіткі правила. І продумуючи їх, зважайте на такі нюанси:

  • наскільки нові правила відповідають іміджу вашого салону;
  • якої мети ви хочете досягти, впроваджуючи правила спілкування;
  • як контролюватиметься дотримання правил та чи будуть у довгостроковій перспективі наслідки за їх невиконання;
  • чи можливо співробітнику виконати всі правила;
  • хто і як контролюватиме спілкування співробітників із клієнтами та оцінюватиме його.
Майстер і клієнт в салоні

Як вести діалог із клієнтом: основні рекомендації

Високий рівень сервісу дозволяє отримати лояльних клієнтів. Він складається з базових принципів, яких варто дотримуватися для ввічливого діалогу:

  1. Чемність з перших секунд. Вітальне звернення до клієнтів салону краси повинне робити їх прихильними до вас. Важливо, щоби співробітник зустрічав відвідувачів з посмішкою.
  2. Персональний підхід Адміністратори, напевно, знають, хто і на яку годину записаний – для цього є клієнтська база. І бажано, як тільки клієнт з’явиться в салоні, звертатися до нього на ім’я (повне ім’я, без зменшувально-пестливих слів).
  3. Уникайте фамільярності. Краще не говорити з відвідувачами на «ти», зберігаючи базові правила етикету.

При цьому всі правила поширюються також і на спілкування в інтернеті, листування з клієнтами тощо. Важливо, щоб і онлайн, і офлайн спілкування з відвідувачами було на одному високому рівні.

Про що не можна говорити із клієнтами салону?

Психологія спілкування має як дозволені теми, так і предмети, які рекомендується виключити з діалогу. Якщо ви не хочете, щоб розмова набула неприємного відтінку, у жодному разі не варто говорити з клієнтами салону про:

  • релігію;
  • матеріальне становище майстра, адміністратора, власника салону, самого клієнта тощо;
  • особисте життя – не розповідайте про своє та не випитуйте подробиці персонального життя клієнта;
  • політику;
  • плітки та конфлікти, які наявні у колективі;
  • інших майстрів салону у негативному ключі (це також призведе до погіршення репутації закладу).

Правила онлайн спілкування з клієнтами – приклади відповідей

Етика спілкування з клієнтом онлайн має бути на тому ж рівні, що й офлайн-сервіс у салоні. Щоб клієнт відчув, що він важливий, потрібно відповідати на всі коментарі, не має значення – позитивні вони чи негативні.

Із першим типом коментарів все просто. Якщо відвідувачу салону сподобалася послуга, і він написав про це на вашій сторінці у соцмережах, подякуйте за відгук. Але не шаблонно, а із зазначенням індивідуальних деталей. Клієнтка робила зачіску на корпоратив? Тоді ваша відповідь може виглядати так:

  • «Ганна, дякую вам за відгук! Бажаємо, щоб ваша зачіска викликала захоплення у всіх ваших колег на корпоративі».

З негативними відгуками також важливо вміти працювати. І, якщо вам написали саме такий, у жодному разі не ігноруйте клієнта. Краще дайте відповідь:

  • «Ганна, вибачте за таке непорозуміння. Для виправлення помилок ми даруємо вам запис до майстра на зручний для вас час, а також набір доглядової косметики. Найближчим часом із вами зв’яжеться наш адміністратор».

Буває так, що негативні коментарі залишають хейтери, які навіть не були у вашому салоні. Якщо ви з’ясували, що коментар фейковий, тактика спілкування може виглядати так:

  • «Ганна, ви не записувались до нашого салону на процедуру і не є нашим клієнтом. Можливо, ваш коментар адресований іншому закладу».
Дівчина залишає схвальний відгук

Відвідувачі приходять до вашого салону не тільки за конкретною послугою. Кожна людина цінує гарне ставлення та ввічливе звернення до неї. А тому всі співробітники повинні бути навчені тому, як зустріти гостей салону, що сказати у разі виникнення неприємностей або конфліктів і як зробити так, щоб людина вийшла від вас у хорошому настрої.

Схожі пости