Відкриваючи салон краси, важливо не лише вибрати нішу та концепцію закладу, а й докладно вивчити всіх своїх основних конкурентів. Ви повинні знати:
- що вони собою представляють;
- чим вони кращі, а чим гірші;
- які послуги здійснюються в конкуруючих з вами закладах, як саме та за якою вартістю.
Навіть найкрасивіший заклад з широким спектром послуг може зазнати поразки на ринку, якщо не провести докладний аналіз конкуруючих компаній. Що потрібно для вивчення своїх конкурентів та як правильно підійти до цього питання? Для цього вам знадобиться:
- таблиця в Excel, де будуть прописані всі важливі аспекти для порівняння;
- послуги адміністратора або будь-якого іншого співробітника, який займеться обдзвоненням та з’ясуванням базової інформації про конкурентів.
Які салони належать до ваших конкурентів?
Вибирайте заклади:
- що працюють у радіусі 2 км;
- що працюють далеко від вас, однак мають концепцію, схожу на вашу.
Заздалегідь зберіть усі телефонні номери та обдзвонюйте їх по порядку. Аналізувати також можна вартість послуг та інші аспекти, які не були вказані у нашому чек-листі, але є для вас вирішальними. Можливо, на основі цього аналізу ви зможете створити унікальну пропозицію для клієнтів і виділитися серед своїх конкурентів.
Які дані про конкурентів слід перевіряти?
Обдзвонення конкурентів також повинне проводитися за правилами. Важливо заздалегідь продумати запитання, які адміністратор ставитиме співробітникам інших салонів. Для цього потрібно вигадати свою легенду: як представитися, яку послугу вибрати тощо.
Наприклад, ви дзвоните і кажете: «Доброго дня, мене звуть Катерина, мені 35 років. Я хочу записатися на корекцію брів, манікюр, покриття гель-лаком та фарбування волосся. Можливо, я прийду в салон із маленькою дитиною».
Після цього обов’язково зафіксуйте:
- наявність або відсутність запису на даний момент;
- плюси та позитивні фрази під час спілкування з адміністратором;
- відштовхувальні слова та фрази від адміністратора салону-конкурента;
- додаткова пропозиція у вигляді бонусів та знижок, які вам були озвучені;
- обмеження (наприклад, відсутність запису на найближчий тиждень);
- наявність чи відсутність стоянки біля салону;
- наявність знижки для клієнтів, які записуються вперше на послугу;
- способи оплати послуги: готівкою, карткою тощо;
- наявність або відсутність дитячої зони, якщо ви плануєте прийти з дитиною;
- загальна оцінка салону адміністратором вашого закладу, яка була сформована внаслідок спілкування;
- суб’єктивне враження та емоції після розмови.
Відповідь на ці запитання допоможе зрозуміти ще більше про конкурентів і побачити, в який бік вам потрібно рухатися для розвитку власного бізнесу. Важливо знати в обличчя всі заклади, що конкурують з вами, постійно аналізувати і моніторити, щоб вчитися на чужих помилках і брати від інших все найкорисніше.