Робота з партнерами – важливий етап просування будь-якого бізнесу. Помилково припускати, що вдалою співпрацею можна назвати простий обмін візитками. Навряд чи це ефективний маркетинговий хід. Такий прийом спрацює тільки в разі, якщо крім основної інформації про ваш салон ви розмістите також цікаву унікальну пропозицію, що показує цінність для клієнта (наприклад, знижку на першу процедуру / невеликий презент усім новим відвідувачам тощо). Дехто створює партнерство для салонів краси на основі відсотків із продажу. Однак це рідко прозора схема. Щоб отримати видимий прибуток з такого підходу, потрібно приділити йому чимало часу. Ми ж пропонуємо вам ознайомитися з більш цікавими, і головне – ефективними методами партнерства.
Переваги співпраці з партнерами
Працювати з партнерами вигідно будь-якому салону краси. Це простий і дієвий метод просування закладу, який не вимагає від вас багато зусиль або фінансових витрат. Базується партнерство на поділі рекламного бюджету, в результаті чого вдається отримати базу реальних відвідувачів і розділити її між двома закладами.
Яку користь може принести партнерство:
- ви отримуєте досить швидкий результат;
- економія на рекламі та просуванні закладу: вам потрібно вкладати набагато менше, оскільки ця стаття витрат буде розділена надвоє між партнерами;
- висока ефективність підходу, збільшення клієнтської бази за рахунок появи відвідувачів іншого закладу;
- створення гарної репутації закладу, його позитивного іміджу.
Звісно, оцінити всі ці переваги можна тільки в тому разі, якщо правильно підійти до співпраці.
Особливості вибору партнерів
Для початку потрібно з’ясувати, які компанії працюють на ту саму цільову аудиторію, що й ваш салон. Оскільки вони ведуть справи в іншій ніші, не обов’язково з ними конкурувати, ви можете запропонувати їм вигідну співпрацю, яка піде на користь двом сторонам. Це може бути розгорнутий лист, телефонний дзвінок або особиста зустріч.
Наприклад, ви робите весільний макіяж і зачіску і знаходите флористичну студію, яка робить гарні букети нареченої. Тоді ви можете запропонувати магазину квітів те, що рекомендуватимете його своїм клієнткам.
Є також прийоми, які дають змогу посилити партнерство для салону краси і зробити його більш взаємовигідним:
- Якщо замість флаєрів і візиток ви пропонуватимете своїм клієнтам подарункові сертифікати від іншої компанії.
- Проведення спільних акцій. Це може бути розіграш призів або подарункових сертифікатів, лотерея тощо.
- Бартер, за якого обидва партнери дають клієнтам невеликі знижки при виконанні певних умов. Тобто, приходячи за букетом, наречена отримуватиме 5% знижки на весільний макіяж, а та, хто робить зачіску у вашому салоні, отримає 10% знижки на флористичне оформлення або букет нареченої.
Ви можете запропонувати один варіант партнерства, який вас влаштовує, або відразу кілька. Головне заздалегідь продумати схему й озвучити всі переваги такого підходу, включно зі збільшенням доходів і клієнтської бази.
Спілкуватися бажано не з адміністраторами або продавцями, а безпосередньо з керівником або директором компанії-партнера.
Як зрозуміти, що партнера обрано відповідного? Виділяють три основних критерії:
- одна цільова аудиторія;
- ви не конкуренти між собою, пропонуєте види послуг або товарів, що доповнюють один одного;
- близьке розташування один до одного (особливо актуально для великих міст).
Кого розглядати в партнерство для салонів краси?
- Ресторани. Тут працюють як спільні акції, так і купони або сертифікати за великий чек у ресторані. Якщо ви новий салон, який тільки набирає клієнтів, пропонуйте знижку всім відвідувачам ресторану, незалежно від чека.
- Магазини одягу. Тут можна працювати за бартером, обмінюючись сертифікатами і знижками. Так, наприклад, покупець, зробивши покупку на велику суму, отримує відсоток знижки у вашому салоні, а відвідувачі вашого закладу – знижку на модний одяг.
- Спортивні зали та фітнес-клуби. Усім клієнтам фітнес-клубу можна давати невеликі сертифікати на знижку, які мали б обмежений термін дії.
Додатково ви також можете співпрацювати з:
- магазином ювелірних прикрас;
- флористичними студіями;
- весільними салонами;
- магазинами косметики;
- магазинами взуття, тощо.
Тут працює важливе правило: що більший партнер, то більше ви зможете розширити з його допомогою свою клієнтську базу.
Найпопулярніші формати співпраці
Виділяють три найефективніші формати співпраці:
- Подарункові сертифікати. Потребують мінімум взаємодії з партнерами, вам достатньо просто скласти красиві сертифікати, віднести їх до магазину, фітнес-клубу тощо. Використовувати такі сертифікати можна протягом усього року. Вони можуть бути з обмеженим або необмеженим терміном дії.
- Лотереї. Розіграші окремих послуг і процедур можна проводити на території партнера. Так клієнти залишать усю основну інформацію про себе, яку ви можете внести до своєї бази.
- Спільні заходи. Проведення майстер-класів і фотосесій можна організувати безпосередньо на території партнерів. Так ви покажете якість виконання послуг і залучите нових клієнтів.
Якщо вас зацікавив такий підхід до розвитку бізнесу, не гайте часу, а:
- знайдіть компанії, які працюють з тією ж цільовою аудиторією, яка актуальна для вашого салону;
- заздалегідь продумайте всі можливі варіанти партнерства та їхнього розвитку;
- зателефонуйте і домовтеся про зустріч із директором партнерської фірми і запропонуйте йому ретельно прописану стратегію.